…Nu är det JUL...

Vänner...
 
Igår kl 22 ringer Göran.H och berättar för mig att han pratade med Roine och helt plötsligt kommer sjukhuspersonalen in.. och säger att dom har hittat en lever åt han !, Roine bad att Göran skulle hälsa mig och alla den goda nyheten och att han nu skulle göras iordning... han skulle opereras morronen efter..
skeptikern i mig .., började tveka,.. så jag ringde sjukhuset och kollade att det stämde..
OCH DET GJORDE DET !!
jag blev alldeles varm i hela kroppen ringde till alla och bara kände lättnaden,..och drack två glas whiskey och skulle började slå in julkappar men vart så otroligt trött att jag slocknade + whiskeyn såklart..
 
Nu sitter jag och fikar,,,. vaknade kl 5.58 med ett ryck... nu gäller det.., jag kan knappt andas... tänt ljus och julmusiken strömmar.... jag känner energin komma tillbaka till mig som en porlande bäck..
. jag har verkligen inte orkat ett skit... tappat 40% av allt mitt hår,. fått klippa av mig typ allt.. ser ut som en tant..,. gått upp 7 kg och inte tränat en sekund på över en månad..,.bara ringt,, efterforskat..pratat med sjukhuset,,
pratat med Roine och peppat han,, vilken tid på dygnet som helst ..
 
Jag är så imponerad över Roine,, han är verkligen Stålmannen och hans vänner gör mig glad och stolt..och lärt känna en helt ny vän.. Göran.H,,, han har verkligen hållt mitt humör uppe med sina härliga dialekt.. :-) härjedalen
 
"Nu ska vi inte glömma att är det nån som klarar det här, så är det Roine,..för nån tjurigare finns inte"
<3
vi har alla hjälpts åt att ringa till varann,.. och alla har gjort ett hästjobb.., för att hjälpa Roine må bättre få hopp och sköta om han.. Andreas har verkligen varit ett en klippa,... 
vilken tur att vi har varann..,och det är ju inte över än heller.. det ska man inte glömma...
 
När jag var på sjukhuset i måndags med Roine.., var det inte kul... han var sååå sjuk..han var inte på transplantationslistan längre,. pga den svåra lunginflammation..
inget av det som fungerar hos en vanlig människa fungerade.. allt höll på stänga ner..,
han var inte sig själv en enda gång....,jag gjorde allt jag kunde..mest bara finnas,, stryka hand på kinden och hålla hans hand..
Christer kom ner på tisdagmorron,..de gånger han var vaken så peppade han igång Roine ännu mer... gav han isglass.. och sa åt han
"visa nu stockholmarna vem det är som bestämmer !"
 när vi var tvungen att åka hem på tisdag eftermiddag... så hade Roines njurvärden stigit avsevärt !
och infektionen hade vänt !! ..det var en liten ljusning iaf..
 
 
Alla hans vänner mobiliserade sig att försöka komma dit, höra av sig.. stötta varandra och stötta Roine
så hans skulle hålla modet och orken uppe..
Bernt kom och va med Roine när vi for tills Andreas skulle komma fram.. sen var det telefonkontakt konstant.. och Roines värden blev bättre å bättre...
till slut en dag satt han i rullstolen och åt FREAKIN lunch i matsalen !!! och infektionen var helt borta.. nu var han redo igen för att ta emot en lever...
och han var sig själv!..det var så skönt å prata med han leverförgiftningen hade släppt taget om hjärnan..
 
Det finns så mycket jag skulle vilja skriva om ,.men det är nog bäst jag skriver ner det i ett block här hemma och sparar..,.den där måndag/ tisdagen var svarta dagar i mitt liv.. fy... att se nån man håller av plågas så enormt. och inte känna nån ljusning,..
och jag har knappt haft tid att prata med mina vänner här.... orkar bara inte mera telefon...
 
Nu är det bara å vänta, jag släcker inte detta ljus tills jag hör från dig igen...
 
 
Må gud förbjuda att nått mer händer... och att INGEN annan blir sjuk i min familj eller kompisskara.
jag känner verkligen att jag uppslukas av det...
vill sjukskriva mig och aldrig lämna den personens sida...
 
Tack Zara för att du kom dit..
 
//Simone
 

Kommentera här: