En himmla massa smått och gott..

 
Ja nu har jag en massa smaskens och annat att visa och det blir bildbombning !
 
 
Konstaterat igen.. att Nutella kan man ha till allt., har har jag bara smetat på nutella på en vanlig muffins.. som helt plötsligt inte blev en vanlig muffins längre...
 
 
Kakformen,.... ja den här blev populär.. jag har fyllt formen med smält choklad och bragokex och nutella emellan dom 2 och sen mera choklad igen.. mums....
 
 
Sockefri bananglass är alltid en vinnare .. till mellis.. fredagsmys eller efterätt... 
 
BananGlass
 
4 frysta skivade bananer.. 
4 msk kakao
2 msk vatten
2 msk agavesirap/flytande honung..
 
mixa,,.. å här sätter bara fantasin stopp. bananer/hallon bananer/blåbär  m.m  huvudsaken man har bananerna..
 
 
Kladdkakspops...
 
 
 
 
det här var lite lurigt.. och jag lyckades förstöra alltihop..det skar sig i smältprocessen.. så det blev bara choklad på allihopa utom två..
 
Kladdkakspops
 
bara bakad kladdkaka.. som är uppmixad igen.. rullade eller tryckt i formar..frysta en liten stund
och doppade i smält choklad
snorenkelt..
 
 
och grymt goda till kaffe..
 
 
 
Varit hos min mamma i veckan och varit ute med den sötaste i hela världen.. hon är en fransk bulldog på 9 måader.. och verkligen makes my day... ifall det känns drygt.. tar man en boll och åker å hälsar på Tyra.. and all the worries fly away.. :-)
 
 
Tyra
 
 
och mina egna monster är underbara....
busar som bara tusan.. det flyger grejer mest hela tiden.. GammOzzy har tillochmed blivit jättebusig... och ger Mario vad han tål nu förtiden...vårkänslor !
 
 
Alla härtans dag blev underbar... farfar var barnvakt...
vi hade unnat oss hotellnatt, middag på Invito, biobesök.. och sen köpte Krille en LoveMartini till mig i lobbybaren....
 
 
 
 
 
 
Semmelbak idag
 
barnstorlek och vuxenstorlek.. hahaha
bra och smidigt recept tyckte jag.
 
75gr smör
25 gr jäst
2,5dl mjölk
1krm salt
3/4 dl socker
1msk kardemumma
2tsk vaniljsocker
2,5 tsk bakpulver
7-8dl mjöl
 
same procedure as kanelbullar
och första jäs 40 min andra jäs när utbakade på plåt 30 min 
225 grader 8-10 min 
 
 
 
en del fyllda med nutella och en del med vanlig madelmassafyllning...hade inga hallon ikväll.. annars superfräscht att blanda i hallon i mandelmassafyllningen...
 
supergott....
 
 
 
Ja dessa tårtor...
Nu har jag dragit iväg två beställningar efter mera marsipan och "stuff" hehehe krille kommer bli galen på mig.. hahahaha...
 
Nya beställningar
blir en 20 års jubileumstårta nu i vecka.. sen har jag fått in en bröllopstårtsbeställning !?!? hjälp vad roligt... skriver man sådär föresten ? bröllopstårtsbeställning ??! bröllopstårtabeställning ? brölloptårtsbeställning?.. hahaha nåja..
och en katt-tårta till Idas kompis fyller år....- det ska bli kul... jag har beställt allt så det ska vara
"no problemo"
sen i maj har vi en tårta som skrämmer mig lite,.. hahaha en pippi-tårta... en stor.. ja vi får se,,. det ska bli spännande... hehehehe och en till födelsedagstårta i maj.. och börjat göra lite blommor till veckans första.... så roligt...
 
 
 
//Simone
 
 

Kommentera här: