TantKakor !

 
Kvällens Bakning...
 
 
Brysselkex... men jag tycker det är tantkakor.. och riktigt goda.. passar en tant som jag och ungarna älskar dom och dom är ju såklart aslätta å göra.... jag och ida bakade dom här...
 
 
Mums !!
      
 
Brysselkex
 
200gr smör
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4,5dl mjöl
 
rör ihop snabbt och forma lämpligt långa rullar.. och rulla dem i färgat socker.. sen i kylen i typ mer än 1 timma....
 
skär lämpligt tjocka skivor.. lägg på plåt med bakplåtspapper...sen grädda 10 min i 175 gr... :-)
 
 
Chokladrutor 
 
 
    Jag och Tobias bakade dessa godingar... men jag SUGER verkligen på chokladrutor,,,, och på bullar... blir ALDRIG bra  :-(
ja dessa lämnar jag inte ut receptet på.. ni har garanterat ett bättre och ÄR betydligt bättre än jag på att göra dom här,...

 
 
 
oj vad jag längtar till fjälls nu.... <3 
 
 
jag fortsätter bygga sockerblommor inför stundande bröllopstårta.. I morron ska jag testa å åka skidor för första gången i år...spåren lär ju va ok nu iaf...lev och må alla... och ha en bra helg... :-)
 
//Simone

 
1 Pia:

skriven

Jag kan baka bullar åt dig! Om du bakar glutenfrimarängtårta till mig med hemmagjord lemoncurd eller hemmagjord vaniljkräm hihihi

Svar: ja det lät ju som ett bra byte ;-)
Simone

Kommentera här: