Studenten

 
Tommie har tagit studenten ?!  Va ??!
 
Hjälp!  har han alltså blivit en vuxen ? nehe det går INTE för sig... alla minnen kommer fram om lillkillen som jag skött om mycket sen han var 2 veckor gammal.. mindre å mindre förstås ju äldre han vart..
men det är så att tåren kommer fram...
Han åkte i rockarden men mig när jag var ute å körde skrotis ända sen han var 8 månader tror jag.. alltid nöjd.. l en ditmonterad gammal barnstol på golvet...alltid överlycklig å se mig när jag kom...
Han sov hos oss ofta..vi bodde i grannlägenheten då han var som minst..Han kallade mig för Moni och skrek Gakka när det var dags för saft... vilket var ofta, och kröp in i tvättmaskinen och satt på diskmaskinsluckan å banka med slevar :-D
jag skulle ju kunna hålla på hur länge som helst förstås.. Brorsan och Monica höll på bygga sitt hus..lösvirke så barnvakt behövdes ofta..
En kväll, när han skulle somna i sin spjälsäng och drack "linga" så mumla han för sig själv,, Moni Moni Moooni , då tänkte monica att nu får inte simone vara branvakt på ett tag... :-D
Men nu i alla fall så har han blivit snart 19 år och tagit studenten och är Alltså en vuxen person på typ 2 meter och skostorlek på 46 ?! läskigt.. nu orkar jag nog inte skjutsa han på cykeln lägre å köra på skogsbilvägar för att det guppar så roligt....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Såklart skall tårtan göras...för att fira denna hemska dag ;-)
då jag inser att han är vuxen och jag är en dinosaurie..
 
Grattis Tompan
 
 
 
1 Tommie:

skriven

Tack! Ganska roligt att läsa om saker man gjort när man va mindre😃 tårtan var god! Och efter att bjudit tvådagar på jobbet så är den äntligen slut👍 återigen tack för böckerna! Nu skall pluggas sen pangas!!

Svar: :-) there is more where that came from😄 vad bra att den äntligen är slut hahahaha ja plugga nu så vi kan PANGA ! Jag har en skitrolig film på dig när du typ är 13 och skjuter med krilles hemska 30-06 😅😅😅😅
Simone

Kommentera här: