Alla Livets delar...

Min bästa väns son Colin döptes i mars och jag fick äran att göra tårtor...
Jag är en aning sen med att skriva....
 
 
 
 
 
    Detaljerna först så dom hinner torka... i sockerpasta, skor knappar..osv..sen börjas det med tårtbaket...
 
 
Tårtan bestod av Vanilla pound cake som var blåfärgad och sen whipped cream frosting med hallon i..
marsipanlock och bakad sockerspets runt....
 
 
 
Huvudpersonen Colin
 
 
 
Göran
Den 11 april mitt i natten fick vi uppleva  förlamande sorg... Göran min kära bonussvärfar dog hastigt och oväntat... så det var tungt att ta tag i idas födelsedag knappt en vecka efter...Inget kommer bli detsamma längre.. han var huvudpersonen i mångas liv och även i vårat.. våra barn avgudade Göran och han var fantastisk med ungar...Tobias har följt han i hasorna sen han kunde gå.. och Göran var alltid bäst.. med sina skogsmaskiner och motorsågar.. och hans mysiga famn och stora händer om man var ledsen... en morron hemma hos oss när Ida kanske var 3 år så hör jag och Linnea (svärmor) ett mystiskt ljus från Idas rum.. då är det Göran som sitter å läser jägarhandboken med Ida och visar henne lockropet för sångsvan :-D så grymt roligt ! sån var Göran.. bjöd alltid på sig själv och VA alltid sig själv.. generös och pågång...
 
 
Utedassets ljus brinner förjämnan så du hittar dit Göran...
 
 
 
Ida ska fylla 9 år...
 
  


 
 
 
Vanilla poundcake som är färgad lila med pastafärger och en riktigt chokladig smörkräm med smält choklad i.. och hallon på...den vart rysligt hög.. :-D jag fuskade och tog en plasthäst denna gång.. orkade inte göra en till marsipanhäst..
 
 
 
 
Sitter å skriver hos farmor och är lagomt förvirrad...
så nu ska jag gå ut i skogen en stund och lyssna på
vindens sus i träden,..
 
 
 
//Simone
 
 
 
 

 
 

Kommentera här: