Lata chokladtårtan

 
Dags å Bju nån på fika ? 

 
Lata Chokladtårtan
 
175 grader i Max 20 min
 
3 ägg 
3 dl socker - rör ihop
sen 
smält 100 gr smör och 0,5 dl sirap
2 dl mjöl
4 msk kakao 
1,5 tsk typ vaniljsocker 
Rör ihop allt..
grädda i smord och bröad form... 
 
Vispa 2 dl grädde rör ner lite lätt ohoj's chokladsås så det blir strimmigt
bre över den helt kalla kakan.,. Och sen ringlar du över rikligt med ohoj sås och nutella över,.,.
Mmmmm..
 
 
 
Fikadejt :-)
 
Kerstin min "halvkusin" ? Kom och hälsade på igår,.. Så himla kul :-)
19 år sen vi sågs,.  och det var som om det var igår
:-) vi å surrade, å jag fick en present,., ett doftljus i glasburk,,
 
 
Hur fint var inte det,.,och luktar typ JUL ! 
 
 
I morron tänkte jag lägga upp ett recept på mina asgoda lakritskolakakor :-) 
och världens godaste julgodis ! FUDGE !
 
 
/Simone
1 felicia:

skriven

ser gott ut :)

Svar: ja det är den verkligen om man gillar choklad och grädde förståss.. och Nutella.. mmm
The Ultimate Rock¨n¨Baker

2 bbecka:

skriven

Gott! :)

Svar: Jo det kan jag lova dig ;-)
Simone The Ultimate Rock¨n¨Baker

3 Kerstin:

skriven

Tusen tack för en trevlig dag! Måste göras om inom snar framtid, INTE 19 år tills nästa gång!
Kakan var faktiskt det godaste jag ätit :D Kramis!

Svar: hahaha :-) bra den var god… nej det kommer INTE dröja 19 år till nästa gång :-)
Simone

Kommentera här: