Peanutbuttercake, Slutty Brownies

Slutty Brownies
 
Asså  kakdegssmet med grova chokladbitar i och sen lägg ut oreokakor på och sen en riktigt "fudgeig" chokladsmet ovanpå,..mmmmm
 
 
   Dom här var grymt goda och man fick riktigt bra med halsbränna av dom ;-)
 
 
Kakdegssmet 1 
115gr rumstemp smör .. och det ska va riktigt smör.,,inget margarin ,.
2/3 dl farinsocker
1 2/3 dl strösocker
1ägg
1tsk vaniljsocker och ni som kör vaniljpulver vet vad ni ska göra ;-)
3dlvetemjöl
1/2 tsk salt
1/2 tsk bakpulver
1/2tsk bikarbonate
180gr grovt hackad choklad..,            
 
Vispa ihop smör och allt socker sen ägget sen resten och till sist den hackade chokladen
stälg åt sidan.,,,
 
Brownie smeten
 
150gr smält smör
3dl strösocker
1 1/2 dl kakao
1/2 tsk salt 
2 tsk vaniljsocker
2 stora ägg
1 1/4 dl vetemjöl
 
smält smöret å tillsätt kakao och socker,,vispa ihop till en smet,. Ta från värmen..,tillsätt
allt utom mjöl,., rör om... Sen mjölet ,, rör om.,,
 
sätt ihop.,.
 
jag har en form lite större än ett A4 typ gratängform,, och tryck ut den vita smeten och lägg ut kakorna sen häll över den bruna smeten,,, 
 
175 grader i typ 30 min,., låt svalna,., jag smälte lite extra choklad och ringlade över,.. Mmmm
 
kan tänka mig att med vit choklad skulle det bli ännu bättre,,,, och snyggt,.. Vitbrunvitbrunvitbrun,.. 
;-) antirasistisk kaka,.  Mmmm 
 
 
 
Jag tänkte ge mig på ett till recept från USA men nja,..jordnötsmör är inte riktigt min grej..,
jag gillar nutella ! Hehehe
 
men den var god fast vart inte snygg,.     
 
Peanuttbuttercake
                   
Och en himla massa cups och bl.a. Bl.a.,. Och buttermilk och thickened cream och self-raising flour,. Finns bra med sidor som översätter det mesta,., jag ska lägga upp min samlade kompott jag hittat hos alla bakbloggare,., .,. för er som gillar jordnötssmör är den grymt god.,. :-) 
 
 
 
 
 
Tyvärr syns texten  så dåligt när jag förde över den hit.., kolla annars på,,.
Www.Taste.com.au.., 
 
 
 
/Simone 
 

Kommentera här: