Idas Födelsedag.. i påsken tecken...

 
   Skelita Calaveras 
 
 
Det är så roligt å göra tårtor i den här varianten...  :-) särskilt med Monster High dockor..
 
  
 
spacklade tårtan med svart smörkräm innan jag lade dit hennes volanger och kjol.. försökt å efterapa hennes kläder så gott det gick...
 
 
 
Kakberg !
 
 
Med ljus på toppen :-) i så många färger man kan bara komma på...
chokladrutor, mördegskakor, chokladbollar.. 
 
 
Ja nu fyller min lilla tjej 8 år... tiden går så gräsligt fort.. ibland vill man det ibland inte...
nästa kalas blir på skärtorsdagen med familjen uppe i fjälls då vankas en "hästtårta" ;-)
 
 
Tårtan...
 
Här gjorde jag bottnarna i vanilla PoundCake a la cakeboss, grymt goda.... 6 engångsformar.. med olika pastafärger.. och en väldigt god jordgubbsfrosting med 150gr smör och 100gr philadelfiaost florsocker sen tillsatte jag nästan 1 dl ekologisk jordgubbssylt... maskinen fick vispa sakta i 5 minuter... ojojoj så gott....
hela tårtan är laktosfri dessutom...
 
 
    
 
Mammas olika tekaksmått är min bästa hjälpreda i detta fall... bara å dela alla och välja vilka färger man vill ha tillsammans... 
 
 
 
 

 
    
 
Monterad med denna himmelska jordgubbsfrosting emellan
alla bottnarna...
 
 
 
Och så blir den rutig när man skär den :-) häftigt och lätt som en plätt...
 
 
 
 
Franska smörkex
 
           
 

Det här har jag velat testa länge, å nästa gång ska jag göra dom i massa olika färger.. eller bara typ vanliga.. jättegoda.. nästan som digestivekex.. jättegoda med smör och ost.. eller som dom är...
                                man tror nästan att dom ska smaka rosa lixom.. :-D 
 
ja nu har jag både sökt nytt jobb och packat klart och i morron så tar jag släpet skoter å kidzen å drar upp till stugan.. underbaraste platsen på jorden...
 
 
 
Glad Påsk/ Simone
 
 
1 Pia EDSmamman:

skriven

Såg jättegod ut!!! Du får baka nåt gott tills vi ses om hundra år :-) Önskar er en riktigt glad påsk!!

Svar: japp.. nästa vecka är vi hemma några dagar innan kreta.. hoppas vi kan träffas då..
Simone

Kommentera här: