Regnbågstårta, första försöket

Regnbågstårta...
 
Jag hade tråkit sist jag vabbade... så jag tänkte jag har alltid velat testa en regnbågstårta.. men hade inga pasta färger hemma direkt.. men provar de jag har.. bakade dom och frös in bottnarna.. hur goda och saftiga som helst när jag skulle använda dom...
 
körde blåbär till lila,.. men den var grå och trist när gräddningen var klar...röd och blå karamellfärg och gul och grön hade jag pastafärg till
men nu har jag beställt massa nya pastafärger och dom har kommit !,..
 
 
 
så till idas kalas ska det bli en regnbåge i Skelita Monster High version ;-)
 
      
 
Och den ska bli rutig.. nu gjorde jag inte köra tre rundlar som det ska vara egentligen.. för att den ska bli helt rutig...bara å skära ut och byta plats på färgerna.. men en mall att skära efter e bra.. så dom verkligen "passar" ihop och inte börjar glappa å så..
på Idas ska jag göra det... :-) och tunnare bottnar.. med fler färger..för nu tog jag portionspajformar som är mindre i diameter och färre bottnar.. så de blev ju lite väl tjocka bottnar.. hahaha
 
 
 
 
Enormt hög tårta.. 13cm i diameter och 24 cm hög :-D
hahaha men den gick att skära ändå.. ;-) 
 
 
How it´s done...
 
 
frostingen emellan.. tar man ju vad man vill ha,.. . jag gjorde den klassiska "morotskakssorten" med philadelfiaost, smör och vaniljsocker och bara mixa.. med 150gr smör som bas...och det blev över.. ;-) men nästa blir det jordgubbsfrosting
 
 
//Simone

Kommentera här: