Bröllopstårtan

 
"Hobb" Kärlek på Arabiska....
 
 
 
ja den här var bara underbart roligt att göra... nästan jobbigt att lämna ifrån mig den...
jag har försökt avbilda det arabiska tecknet för kärlek "Hobb" på tårtan.. allt går att äta utom det rosa bandet..
 
tårtan består av 
 chokladbottnar fyllda med en fräsch vaniljkräm och hallonmousse
spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan...
dekorationer är gjort i sockerpasta,..
 
jag fick tyvärr jättedåliga bilder på tårtan då jag hade monterat den klart på plats,
då bakgrunden och ljuset var katastrof och tidsbristen stor,...
försökt att fixa bort bakgrunden och göra tårtan den verkliga färgen...var inte lätt...
måste nog be en viss Jenny Rehnman om hjälp ;-)
 
 
         
 
Alla blommor och dekorationer och den ätbara spetsen.... 
 
 
Dom e så vackra bara såhär.. stilrent och vitt... :-)
 
 första våningen...
 
    
 
första och andra våningen klara för transport, sugrören är på plats som stöd för övre våningen..och den ska monteras och sättas de sista blommorna på plats och bandet på den övre.... 
 
 
 
Hoppas ni hade en fantastisk dag :-) och lycka till i livet...
 
 
//Simone
 
 
1 Pia:

skriven

Fantastiskt vacker!!! Typ den finaste tårtan jag sett ♡

Svar: tack :-) jag blev jättenöjd med den själv.. bara synd på usla foton av den… :-(
Simone

Kommentera här: